Špatná komunikace = ztráta byznysu
„Obchod není jednorázová akce, ale vztah“ připomíná ve videu expert na digitalizaci a automatizaci Adam Bárta a představuje své 3 pravidla, které mu pomohly získat více zakázek.
Jak říká, zákazník musí vidět, že o něj máte zájem a nejde vám jen o jednorázový prodej, ale že chcete pochopit, co potřebuje. Když se neozvete ve správnou chvíli, zapomene, že jste mu něco nabídli.
Klíčová je podle Adama pečlivá práce s daty a taky jasný systém, který vám jednotlivé kroky a pohlídá celkovou komunikaci s potenciálními klienty.
„Každý zákazník dostane nabídku a individuální plán follow-up aktivit — to znamená, že mám jasně dané kroky, kdy se mu ozvu a co s ním budu řešit.“
Výsledek? Více uzavřených obchodů.
Jak si zajistit kvalitní fotky?
Kvalitní fotky jsou základ. Jak si ale zařídit opravdu profesionální snímky, které vám budou dělat dobrou vizitku a podpoří tak váš byznys? Alice a Martin Kavkovi sdílí zkušenosti z mnoha focení, kterými si za roky podnikání prošli.
Jedním z tipů je mít v záloze několik fotografů, podle jejich specializace a toho, co zrovna potřebujete: „Sami máme 3 různý fotografy a s každým pracujeme trochu jinak, každýmu dáváme jiná zadání, fotíme jinde a jinak,“ popisuje v článku Alice.
Martin k tomu dodává, že zásadní je samozřejmě už samotná příprava na focení: „Když ji podceníte, můžete místo fajn detailních portrétů z ateliéru odejít z celky a polocelky nafocenými u fotografa v kuchyni.“ Uvědomte si, že výsledné fotky budete používat několik let, proto stojí za to investovat do vlastní přípravy po všech stránkách.
Byznys našich klientů: Spojení dat a výkonnostního marketingu Marka Maška a Petera Pleška
Marek Mašek a Peter Pleško proměnili více než desetileté zkušenosti z různých marketingových agentur v samostatné podnikání. Společně založili firmu EVIDY, která se úzce specializuje na výkonnostní online marketing — obor, kde za klienty spravují reklamní rozpočty tak, aby investice přinášely reálný zisk.
„Klienti nám svěřují své finance a my s nimi musíme nakládat tak, aby přinesly co nejlepší výsledek,“ říkají zakladatelé.
EVIDY nestojí na univerzálním přístupu, ale na hlubokém porozumění datům, číslům a konkrétnímu fungování každého byznysu. Marek s Peterem nejsou masovou agenturou, naopak si pečlivě vybírají klienty, kterým jejich přístup dává největší smysl. Díky tomu se jim i během prvního půl roku podařilo navázat nové spolupráce a rozběhnout firmu naplno.
Jak se liší práce ve vlastní firmě od působení ve velké agentuře? A proč je podle Marka a Petera lepší dělat jednu věc opravdu dobře? Dočtete se na našem blogu.
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola