Co (ne)dělat, když si děláte logo sami
Při tvorbě loga pro byznys není klíčová pouze kreativita, ale také schopnost dobře porozumět vlastní značce. Logotvůrce Tomáš Vachuda v článku pro server Podnikatel.cz doporučuje na začátku nepodceňovat přípravu a vytvořit si kvalitní zadání.
„Kvalitní zadání je polovina úspěchu,“ říká a vybízí podnikatele, aby si odpověděli na otázky typu: kdo jste, co děláte, pro koho a proč. Důležitým krokem je i rešerše konkurence. Nejen pro inspiraci, ale taky kvůli vymezení vlastní jedinečnosti, která by se pak měla propsat do loga.
Co se týče barev, Tomáš doporučuje držet se maximálně dvou až tří hlavních, které budou působit harmonicky a zároveň reflektovat charakter značky. Zároveň je podle něj důležité myslet na to, aby logo dobře fungovalo na světlém i tmavém pozadí – ať už přidáním obrysu nebo úpravou barev písma.
Jaké fonty zvolit, čemu se při návrhu vyhnout a proč někdy méně znamená více? Přečtěte si kompletní článek na webu.
Jak připravit vlastní e-shop?
Miroslav Uďan, zakladatel Shoptetu a dnes angel investor, se podělil o zkušenost s přípravou svého nového e-shopu. Tentokrát se na platformu Shoptet podíval očima běžného uživatele a výsledek shrnul do přehledného checklistu, který pokrývá všechny klíčové oblasti — od SEO, struktury katalogu a popisků přes platby, dopravu, UX, až po analytiku, marketing a expanzi do zahraničí.
„Jako správný power user jsem si řekl, že bych mohl připravit seznam kroků, které by měl projít každý, kdo si zakládá e‑shop – ať už poprvé, nebo poněkolikáté.“
Byznys našich klientů: Herní skiny Pavla Dvořáka
Pavel Dvořák a jeho kolega proměnili svou dětskou vášeň pro Counter-Strike v seriózní podnikání. Dnes pod značkou TopPoints Good s.r.o. patří mezi nejvýznamnější české resellery herních skinů – virtuálních předmětů, které mají reálnou sběratelskou a investiční hodnotu. Jejich cílem je nabídnout profesionální a férový přístup hráčům, sběratelům i investorům, kteří za unikátní herní vzhledy často utrácejí tisíce i statisíce korun.
„Nabízíme spolehlivost a vyšší výkupní ceny díky zahraničním kontaktům,“ říká Pavel.
TopPoints vyrostl z malého projektu v respektovaného hráče na trhu, který dnes plánuje expanzi do zahraničí a další automatizaci provozu. Zkušenosti a vytrvalost jim pomohly překonat i neetické útoky konkurence a stát se důvěryhodným partnerem ve světě digitálních investic.
Jak se mění vnímání herních skinů jako investičního nástroje? A jak Pavel vnímá skutečnost, že má svou firmu umístěnou ve virtuálním sídle? Více se dočtete na našem blogu.
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola