Šetřit na pojištění se nevyplatí
Vědět, kde ušetřit finance, je praktická dovednost, v téhle oblasti se to ale rozhodně nevyplatí. Když nastanou potíže, dobré pojištění může být tím, co vaši společnost udrží nad vodou.
- Může se stát, že vaše firma či zaměstnanci udělají neúmyslně chybu a způsobí tím jiné firmě nebo jednotlivci škodu – ať už na majetku, nebo na zdraví. A s tím si není radno zahrávat, protože pro vás jedna taková chyba může být klidně likvidační. Ochranu proti podobným událostem řeší pojištění odpovědnosti za škodu. 
- Pokud je vaše firma větší a máte třeba i výrobny či jiné prostory, doporučujeme myslet na ochranu míst, kde podnikáte, ať už jde o kancelář, truhlárnu, nebo třeba autoservis. Pojištění pomůže s řešením mnoha situací včetně vykradení, požáru, vodovodních škod, případně dopadů jiných živlů. 
- Pojištění stojí za zvážení také pokud máte vybavení nebo technologie, bez kterých se neobejdete. Zahrnout se do něj dá i přerušení provozu, např. v situaci, kdy máte velké náklady a zastavení na několik dní by vás mohlo ohrozit. 
- Náhodě byste neměli ponechat ani auta. Kromě zákonného povinného ručení u nich vřele doporučujeme také pojištění havarijní. 
Není ale samozřejmě třeba pojišťovat se bezhlavě a za každou cenu na všechna možná rizika. Pojištění je vždy náklad, proto si v prvé řadě zkuste představit všechny možné situace a zvažte, co vás reálně může ohrozit. Tato pojištění pak řešte nejdříve, ať už jde o pojištění odpovědnosti, provozovny, nebo pracovní neschopnosti — zejména u drobných podnikatelů.
V dalším kroku přejděte k těm, která vám ušetří případné starosti, jako pojištění odpovědnosti zaměstnanců, pojištění drobného vybavení a další.
Předvánoční (nejen) podnikatelské tipy
Máte vyřešené dárky pro své okolí a teď přemýšlíte, co pro sebe? Měli bychom pro vás pár tipů, kterými si můžete udělat radost a zpříjemnit tak sváteční čas.
- Dokument o marketingu. Zajímáte se o aktuální otázky a výzvy marketingu? Tým Marketing Festivalu vydal pokračování svého dokumentu Making a Marketer, který si můžete celý pustit zdarma na YouTube (i s českými titulky). 
- Jak založit vlastní firmu. Zvažujete založení vlastní firmy a nechcete v tom zdlouhavém procesu na něco zapomenout? Odpovědi najdete v naší knize. Papírování spojené se založením firmy díky ní zvládnete s lehkostí a úsměvem. K dispozici je i v praktické mini-verzi. 
- Mistrovství e-mailu. Expert na e-mailovou komunikaci a newslettery Martin Kavka natočil praktický videokurz o tom, jak informovat, přesvědčovat, prodávat a budovat dobré jméno prostřednictvím e-mailů a newsletterů. Ukázková lekce je zdarma. 
- Pomalá produktivita. Jan Melvil Publishing vydal v češtině novou knihu Cala Newporta, autora bestselleru Hluboká práce. V titulu Pomalá produktivita ukazuje, že klíčem k vynikajícím výsledkům není snaha dělat toho co nejvíce. 
Byznys našich klientů: Ploché střechy, fotovoltaika a ekologie Michala Drenčka
Michal Drenčko chtěl začít nový život, jít vlastní cestou a nebýt jen zaměstnancem generujícím zisk pro korporát — společně s kolegou proto založil vlastní firmu Roof Guards, kde se dnes specializuje na opravy plochých střech, renovace fasádního obložení, ale např. taky instalace fotovoltaických farem na střechy hal.
Jak říká v našem rozhovoru, do podnikání se pustil s cílem nejen poskytovat špičkové služby v oblasti oprav střech, ale také šířit povědomí o výhodách solární energie a pomáhat klientům snižovat ekologickou stopu.
„Začínali jsme úplně od nuly, a dnes se k nám vracejí zákazníci, pro které jsme už v minulosti pracovali. Těší mě, že se naše jméno dostává do povědomí a že se na nás zákazníci rádi znovu obracejí, čímž nám přinášejí další zakázky.“
O tom, s jakými překážkami se Michal musel v začátcích vypořádat a co jeho firmu odlišuje od konkurence se dočtete v článku na blogu:
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola


