Šetřit na pojištění se nevyplatí
Vědět, kde ušetřit finance, je praktická dovednost, v téhle oblasti se to ale rozhodně nevyplatí. Když nastanou potíže, dobré pojištění může být tím, co vaši společnost udrží nad vodou.
Může se stát, že vaše firma či zaměstnanci udělají neúmyslně chybu a způsobí tím jiné firmě nebo jednotlivci škodu – ať už na majetku, nebo na zdraví. A s tím si není radno zahrávat, protože pro vás jedna taková chyba může být klidně likvidační. Ochranu proti podobným událostem řeší pojištění odpovědnosti za škodu.
Pokud je vaše firma větší a máte třeba i výrobny či jiné prostory, doporučujeme myslet na ochranu míst, kde podnikáte, ať už jde o kancelář, truhlárnu, nebo třeba autoservis. Pojištění pomůže s řešením mnoha situací včetně vykradení, požáru, vodovodních škod, případně dopadů jiných živlů.
Pojištění stojí za zvážení také pokud máte vybavení nebo technologie, bez kterých se neobejdete. Zahrnout se do něj dá i přerušení provozu, např. v situaci, kdy máte velké náklady a zastavení na několik dní by vás mohlo ohrozit.
Náhodě byste neměli ponechat ani auta. Kromě zákonného povinného ručení u nich vřele doporučujeme také pojištění havarijní.
Není ale samozřejmě třeba pojišťovat se bezhlavě a za každou cenu na všechna možná rizika. Pojištění je vždy náklad, proto si v prvé řadě zkuste představit všechny možné situace a zvažte, co vás reálně může ohrozit. Tato pojištění pak řešte nejdříve, ať už jde o pojištění odpovědnosti, provozovny, nebo pracovní neschopnosti — zejména u drobných podnikatelů.
V dalším kroku přejděte k těm, která vám ušetří případné starosti, jako pojištění odpovědnosti zaměstnanců, pojištění drobného vybavení a další.
Předvánoční (nejen) podnikatelské tipy
Máte vyřešené dárky pro své okolí a teď přemýšlíte, co pro sebe? Měli bychom pro vás pár tipů, kterými si můžete udělat radost a zpříjemnit tak sváteční čas.
Dokument o marketingu. Zajímáte se o aktuální otázky a výzvy marketingu? Tým Marketing Festivalu vydal pokračování svého dokumentu Making a Marketer, který si můžete celý pustit zdarma na YouTube (i s českými titulky).
Jak založit vlastní firmu. Zvažujete založení vlastní firmy a nechcete v tom zdlouhavém procesu na něco zapomenout? Odpovědi najdete v naší knize. Papírování spojené se založením firmy díky ní zvládnete s lehkostí a úsměvem. K dispozici je i v praktické mini-verzi.
Mistrovství e-mailu. Expert na e-mailovou komunikaci a newslettery Martin Kavka natočil praktický videokurz o tom, jak informovat, přesvědčovat, prodávat a budovat dobré jméno prostřednictvím e-mailů a newsletterů. Ukázková lekce je zdarma.
Pomalá produktivita. Jan Melvil Publishing vydal v češtině novou knihu Cala Newporta, autora bestselleru Hluboká práce. V titulu Pomalá produktivita ukazuje, že klíčem k vynikajícím výsledkům není snaha dělat toho co nejvíce.
Byznys našich klientů: Ploché střechy, fotovoltaika a ekologie Michala Drenčka
Michal Drenčko chtěl začít nový život, jít vlastní cestou a nebýt jen zaměstnancem generujícím zisk pro korporát — společně s kolegou proto založil vlastní firmu Roof Guards, kde se dnes specializuje na opravy plochých střech, renovace fasádního obložení, ale např. taky instalace fotovoltaických farem na střechy hal.
Jak říká v našem rozhovoru, do podnikání se pustil s cílem nejen poskytovat špičkové služby v oblasti oprav střech, ale také šířit povědomí o výhodách solární energie a pomáhat klientům snižovat ekologickou stopu.
„Začínali jsme úplně od nuly, a dnes se k nám vracejí zákazníci, pro které jsme už v minulosti pracovali. Těší mě, že se naše jméno dostává do povědomí a že se na nás zákazníci rádi znovu obracejí, čímž nám přinášejí další zakázky.“
O tom, s jakými překážkami se Michal musel v začátcích vypořádat a co jeho firmu odlišuje od konkurence se dočtete v článku na blogu:
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola