Jak je to s přebíráním pošty ve virtuálním sídle?
„Převezmeme za vás doporučenou poštu, naskenujeme každou zásilku a jednou měsíčně vám vše přepošleme.“ Na takové služby zřizovatelé virtuálních sídel lákají nové klienty. Vypadají užitečně, jenže obvykle nejsou a ve výsledku vás akorát stojí peníze. Vysvětlíme proč.
Z vlastní zkušenosti víme, že „obyčejná“ doporučená pošta našim klientům téměř nechodí. Zásilky od úřadů, zdravotních pojišťoven, apod, jsou téměř vždy určené „výhradně do vlastních rukou adresáta“. Od roku 2023 navíc musí mít ze zákona všechny podnikající fyzické osoby povinně zřízené datové schránky, takže korespondence s veřejnou správou (finanční úřad, soudy, živnosťák) probíhá především elektronicky. Mimochodem právnické osoby mají datové schránky povinně už od roku 2010.
Mezi doporučenou zásilkou a zásilkou do vlastních rukou je jeden zásadní rozdíl. Doporučenou poštu může převzít každý, zásilku do vlastních rukou jen adresát. Nikdo jiný se k ní nedostane, ani s generální plnou mocí, ani s průkazem zmocněnce. U převzatých doporučených zásilek navíc hrozí tzv. fikce doručení. Někdy s převzetím dopisu začíná běžet lhůta, například pro odvolání proti přestupku. Vy se ale můžete k dopisu dostat až po jejím uplynutí — třeba po návratu z dovolené či pracovní cesty.
Jak to řešíme v Ofigo? Myslíme na bezpečí našich klientů a proto doporučenou poštu nikdy nepřebíráme. Všem klientům, kterým takový dopis dorazí, zašleme naskenovanou výzvu k vyzvednutí zásilky na poště. A pokud je klient z jiného města, může si nechat jednoduše zásilku přeposlat na kteroukoliv poštu v ČR — viz Doslání uložené zásilky.
Na co dalšího si dát pozor? Tomu se věnujeme v článku na našem blogu.
Začátky podnikání Karla Dytrycha
Jestli hledáte novou podnikatelskou inspiraci, pusťte si sérii rozhovorů na YouTube kanále Fakturoid — podnikatelé napříč obory tam sdílí cenné zkušenosti a vzpomínají na své vlastní začátky. Jedním z nich byl nedávno Karel Dytrych, zakladatel aplikace na projektové řízení Freelo. Mluvil např. o tom, jak si vydělal první peníze, i proč je důležité naučit se říkat ne.
Byznys našich klientů: Účetnictví Dominika Dulínka
„Chci klientům ukázat, že účetnictví není jenom o stresu,“ říká ke svému podnikání Dominik Dulínek. K účetnictví se sám dostal už během střední školy, když pomáhal v rodinné firmě, dnes má vlastní byznys, kde je jeho hlavním cílem ulevit klientům od složité administrativy a zefektivnit jejich čas.
Firma NaDoÚčto se zabývá vedením účetnictví, zpracováním daňových přiznání a mzdovou agendou. Od konkurence ji přitom podle Dominika odlišuje hlavně přístup a přátelská tvář, kterou se snaží účetnictví dávat:
„Pokud lidé chtějí svůj podnik posunout dále, potřebují přehled a k tomu je účetnictví nezbytné. Všechno se snažím podávat a vysvětlovat lidsky, protože si uvědomuji, že náš odborný jazyk může být někdy složitý.“
Jak se Dominikovo podnikání od začátku proměnilo a jaký cíl si nese do dalšího období, vše se dočtete v článku na našem webu:
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola