Proč a jak změnit (či zrušit) sídlo společnosti
Vaše podnikání roste, a tak chcete logicky změnit sídlo společnosti, přesunout se do většího města. Anebo se naopak chcete, coby majitel nemovitosti, firem ve svých prostorách zbavit, protože neplní podmínky, na kterých jste se dohodli. Obě situace jsou poměrně běžné, víte ale, jak v takových případech postupovat?
U firmy hraje roli, jestli při změně sídla dochází ke změně zakladatelského dokumentu (specificky při přesunu do jiného města). Tehdy je totiž nezbytné, aby změnu schválila valná hromada. Následně je třeba podat návrh na zapsání nových údajů do obchodního rejstříku, resp. doložit notářský zápis (při změně zakladatelského dokumentu).
S Ofigo zvládnete změnu sídla, ale taky názvu, jednatele nebo třeba rozšíření předmětu podnikání pohodlně od stolu. Vyřídíme to za vás.
U živnostníků je v tomto pohledu postup jednodušší a běžně stačí jen návštěva živnostenského úřadu. V obou případech každopádně nesmíte zapomenout nahlásit do 8 dnů změnu sídla u ČSSZ a zdravotní pojišťovny
A co když jste majitelem nemovitosti? Důležité je, jestli máte s danou firmou sepsanou klasickou nájemní nebo podnájemní smlouvu. Nejjednodušší postup je pak řídit se stanovenými podmínkami a na jejich základě smlouvu vypovědět.
Co dělat v jiných situacích a jak je to např. se změnou či zrušením trvalého bydliště se dočtete v aktualizovaném článku na našem blogu.
Základy marketingu pro rozjezd podnikání
Pokud s podnikáním teprve začínáte, dost možná hledáte způsoby, jak se efektivně zviditelnit bez nutnosti velkých investic do marketingu. Pět takových praktických kroků, které mohou pomoci firmám získat první zákazníky bez nutnosti vysokých nákladů, teď v článku shrnul Michal Brada.
Založte si firemní profil na Google a Firmy.cz. Je to taková bezplatná online výloha vaší firmy.
Sbírejte recenze a doporučení, protože jak Michal připomíná: Jedno pozitivní hodnocení vydá za tisíc reklam.
Optimalizujte SEO na svém webu. Použijte správná klíčová slova a sledujte výsledky.
Buďte konzistentní. Nastavte si jednotnou tonalitu a vizuál značky.
Řiďte marketing efektivně. Zorganizujte své kampaně v projektovém nástroji.
Další doporučení a tipy na konkrétní nástroje najdete v článku.
Byznys našich klientů: Luxusní čokoláda Petra Lebedy
Spojit vlastní podnikání s čokoládou je sen mnoha lidí, Petr Lebeda k tomu ale měl díky rodinným kořenům ze Švýcarska o kousek blíže. Začal se o čokoládu zajímat a společně s kolegou Vojtou Prokopem založil firmu Čokoláda Karlík — s myšlenkou nabízet zákazníkům v Česku nejlepší čokoládové produkty a s tím spojené čokoládové zážitky.
„Abychom se odlišili od konkurence, rozhodli jsme se zaměřit na zážitky. V budoucnu plánujeme rozšířit naši nabídku zážitkových čokolád, včetně různých degustačních boxů, degustací a prohlídek zařízení spojených s čokoládou a její výrobou,“ jmenuje Petr některé z plánů.
Aktuálním pracovním cílem je pro majitele Čokolády Karlík vybudovat jeden z největších e-shopů s čokoládou v České republice. A když to půjde dobře, chtějí expandovat také na zahraniční trh. Více se o jejich podnikání dočtete na našem webu:
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola