Pozor na: Podnikatelský informační portál
Nejčastěji píšeme o těch, co obírají podnikatele přes dopisy ve schránkách. Narazit na ně ale logicky můžete i v e-mailu. Řeč je samozřejmě o firmách, které se hlavně od začínajících podnikatelů snaží vymámit peníze za služby, které nepotřebují a navíc si je ani neobjednali; jako např. zápis v pochybných rejstřících.
Často jde o zprávy, které chodí našim klientům, ale nejednou dorazí i nám samotným, adresovaným přímo na Ofigo. Jako v případě zprávy Podnikatelského informačního portálu, který nám nevyžádaný e-mail poslal společně s fakturou za „ověřený zápis naší společnosti v rejstříku na portále“.
Podívat se na něj můžete v článku u nás na webu.
Firma nás žádala o zaplacení 6 690 Kč. Samozřejmě jsme si nic neobjednali a e-mail putoval rovnou do spamu (a na blog).
Mimochodem, od roku 2018, kdy si vedeme statistiku, jsme dosud bezpečně skartovali 30 186 spamových, či „zákeřných“ dopisů a našim klientům tak „zachránili“ 15 615 061 Kč.
Setkali jste se už s podobnými výzvami či jinými typy podvodu? Dejte mi vědět v odpovědi na tento newsletteru.
Jak podnikat a neplatit za aplikace
Používáte pro svůj byznys online nástroje? Konzultant a designér na volné noze Dála Musil se v aktuálním článku podělil o to, jak se mu za 11 let podnikání podařilo nezaplatit za používání online nástrojů jedinou korunu.
„Halíře dělají talíře, takže pokud můžu někde ušetřit a neomezuje mě to, šetřím rád.“
V textu píše o známých aplikacích pro správu projektů, poznámek, ale i k editaci videa — jako Slack, Notion, Make, Freelo, Vimeo a další.
Byznys našich klientů: Compliance Tomáše Ryzy a Anety Průšové
Tomáše Ryzu a Anetu Průšovou v podnikání spojil zájem o compliance, tedy oblast, která se mj. zaměřuje na dodržování právních předpisů, pravidel a interních směrnic. Svým klientům dnes poskytují důležité informace a profesionální školení; předmět zaměřený na compliance zavedli zároveň i na právnické fakultě v Praze, kde oba působí.
„V naší práci se zaměřujeme na více oblastí, protože compliance je velmi široký pojem, který zahrnuje mnoho aspektů práva a též i určité soft skills. Nejsme zaměření pouze na zákony a právní předpisy,“ popisuje Aneta.
Tomáš k tomu dodává, že neexistuje žádná společnost, která by měla stejný compliance systém jako jiná; vždy je tedy potřeba přizpůsobit jej konkrétní firmě a její vnitřní kultuře, resp. specifické obchodní činnosti, kterou vykonává.
„Naší hlavní odlišností od konkurence je osobitost. Snažíme se porozumět konkrétní společnosti a jejímu fungování a přinést osobní vhled. Nejde nám o generování zisku za každou cenu, i když je samozřejmě důležitý.“
Kompletní rozhovor s oběma zakladateli ComplianceWeb si můžete přečíst na našem webu:
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola