Velký průzkum Na volné noze
Portál Na volné noze, který sdružuje české freelancery, spustil před pár týdny velký průzkum podnikání. Doposud posbírali přes 1100 odpovědí. V online dotazníků se podnikatelů na volné noze ptají na řadu praktických otázek od způsobu získávání klientů po přístup k osobním financím.
Pokud se chcete zapojit, formulář najdete tady. Vyplnění dotazníku je anonymní a zabere zhruba 15 minut.
Zakladatel portálu Robert Vlach k průzkumu píše:
„Výsledky průzkumu napomohou k lepšímu chápání podnikání a potřeb českých freelancerů, objeví se i v médiích, nové knize a samozřejmě u nás Na volné noze.“
Jde podnikat bez sociálních sítí?
Marketérka Magdalena Čevelová si dala měsíční pauzu od sociálních sítí — s cílem zjistit, jaký vliv mají na její podnikání. Zkušenosti z tohoto experimentu teď sdílí v článku na blogu.
Jak popisuje, odpojení jí mimo jiné přineslo klid a lepší koncentraci. Na druhou stranu ale za celý duben, kdy na sítích nebyla, nedostala rovněž žádné nové poptávky.
„Důvody, proč jsem se do zkoumání sociálních sítí vůbec pustila, byly dva. Předně jsem si chtěla nějak ověřit, jestli mi sociální sítě reálně přinášejí nějaké klienty. Tím druhým byla moje narůstající frustrace nad klesajícími dosahy zejména prodejních příspěvků a nad vlivem, jaký na mě sociální sítě mají.“
Byznys našich klientů: Edukační pomůcky do škol a školek Petera Zrníka
Peter Zrník je otcem čtyř dětí, které mu po příchodu ze školy vždy svorně tvrdily, že se ve škole nudí. Sám proto začal hledat inovativní a odlišné pomůcky k výuce na základních a mateřských školách, které by udělaly učení zajímavější a zábavnější— materiály, které děti osloví a zaujmou, přičemž je připraví na výzvy 21. století a praktický život.
Svůj produkt zavedl nejdříve na Slovensku a protože se firmě dařilo, rozhodl se přenést podnikání i do České republiky. Na tuzemský trh tak přišel s nabídkou ověřených produktů, což počátky do určité míry zjednodušilo.
„Obava, zda budou schopni nové techniky a materiály plně využívat, je běžná. Klíčové tedy bylo překonat tyto bariéry a přesvědčit je, že inovace v edukaci není nic, čeho by se měli obávat, ale spíše nástroj, který může obohatit jejich výuku a usnadnit jim práci,“ popisuje Peter jednu z počátečních výzev.
Čím je Peterovo podnikání specifické a jaký cíl si stanovil? Vše se dozvíte v článku na našem blogu.
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola