Přišel vám podezřelý dopis?
Před pár měsíci jsme na blogu spustili novou sérii článků o nekalých praktikách firem, které se snaží vymámit peníze hlavně ze začínajících podnikatelů. Jejich taktika je jednoduchá a běží (bohužel) už celé roky — obesílají nově založené společnosti s nabídkou zápisu do rejstříku, případně upozorňují na to, že už v rejstříku jsou a je třeba zaplatit. Obvykle částku v rozmezí 2-3 tisíc korun.
Přínos pro váš byznys? Žádný.
V České republice jsou dva veřejné rejstříky, bez kterých není možné začít podnikat: Živnostenský a obchodní. Ty ostatní, přestože se schovávají za oficiálně znějící názvy, jsou zpravidla soukromé a buď zcela nefunkční, nebo nabízející takovou službu, která vám nic nepřinese. A ještě za to zaplatíte.
Jedním z takových falešných online seznamů je i Živnostenský portál, za kterým stojí firma VENGERBERG, s.r.o. Pokud jste četli náš předchozí článek, bude vám tento subjekt, resp. jeho web nápadně podobný s Portálem Podnikatelských Subjektů. Ulehčíme vám to, jsou zcela totožné. A stojí za nimi stejný jednatel. Náhoda?
Doporučení je jasné = neplatit.
Pokud se chcete dozvědět o dalších podobných firmách, sledujte náš blog.
Jak se dá vydělávat na LEGO kostičkách?
LEGO je celosvětový fenomén a v posledních letech se mu daří stále lépe. Michal Saviory si na těchto dánských kostičkách vystavěl celý byznys, který teď přiblížil v rozhovoru s Petrem Márou. Podělil se o své zkušenosti s rozjezdem podnikání, jaké procesy se mu osvědčily i co musel v překonat.
„Zpravidla největší faily buď hrozily nebo přišly ve chvíli, když jsem hledal ultrarychlou zkratku, jak vyškálovat firmu,“ zmiňuje Michal ve videu.
Byznys našich klientů: Světová zdravotní karta Marka Lupieńského
„Každý den je to boj,“ říká o svém byznysu Marek Lupieński. Před dvěma lety přišel na trh se světovou zdravotní kartou, ke které ho přivedly osobní zkušenosti. Jeho cílem bylo vytvořit jednotné místo, kde budou uchované všechny důležité zdravotní informace v různých jazycích.
I přes řadu úspěchů se ale i nadále setkává s překážkami od zavedených institucí a odborníků v oboru — jeho produkt už přitom pomohl v krizových situacích lidem v mnoha zemích světa. A jak dodává, několika desítkám dokonce karta zachránila život.
„Po onemocnění covidem se mi život na dva roky zastavil. Opakované hospitalizace byly stále stejné: příchod do nemocnice, kde o mně neměli žádné informace bez ohledu na to, v kterém městě se to odehrávalo. Pocítil jsem absenci sdílených zdravotních dat, protože jsem nebyl schopen ani komunikovat, ani si vzpomenout na své jméno, natož sdělit kontakt na osobu blízkou. I přesto, že jsem měl připravenou tištěnou zdravotní dokumentaci, ve špatném stavu jsem na ni často zapomněl, například až v sanitce jsem si uvědomil, že dokumenty zůstaly doma, ale bylo již pozdě. Tato zkušenost vedla k nápadu vytvořit něco, kam by se tyto informace ukládaly – něco, co jsem si nebyl schopen koupit.“
Jakou proměnou podnikání Marka Lupieńského od začátku prošlo a co je jeho pracovním cílem se dočtete v našem rozhovoru.
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola