Video-doporučení pro každodenní byznys
Chcete svou firmu inovovat a hledáte tipy na vhodné digitální nástroje, které byste k tomu mohli využít? Adam Bárta, expert na digitalizaci a automatizaci firemních procesů, od roku 2022 rozvíjí svůj YouTube kanál, kde jako jeden z prvních v Česku představuje nástroje pro automatizaci obchodních procesů, lepší týmovou komunikaci nebo třeba řízení úkolů a schůzek. Sdílí ale taky další praktické rady a návody nebo rozhovory s podnikateli.
S lektorem osobní produktivity Danielem Gamrotem se např. před časem bavil o tom, jak si efektivně organizovat práci, nastavit priority a udržet soustředění, což jsou znalosti, které mimo práce využijete i v osobním životě.
Pro inspiraci jsme vybrali pár z Adamových videí:
S Clarksonem na farmě
Jeremy Clarkson, známý především jako moderátor motoristického pořadu Top Gear, se před pár lety zničehonic pustil do farmaření. A vznikl z toho skvělý dokumentární seriál Clarkson's Farm neboli Clarksonova farma, který nedávno vypustil už třetí sezónu.
Nejenže je to skvělá zábava, ale pro podnikatele může být pořad i zdrojem inspirace. Ukazuje totiž, jak se Clarkson potýká s mnohými výzvami, které provozování farmy přináší – od pěstování plodin až po péči o zvířata. To vše s typickým humorem tohoto svérázného moderátora a přístupem „učení se metodou pokus-omyl“.
Navíc, sledování, jak Clarkson naviguje v komplikovaném a regulovaném světě zemědělství, může být dobrou lekcí v oblasti řízení, plánování a strategického myšlení. Pokud jste do seriálu ještě nenaskočili, můžeme ho vřele doporučit. Mimochodem na ČSFD si drží hodnocení úctyhodných 95 %.
Sledovat můžete na Amazon Prime, tady je ukázka.
Byznys našich klientů: Pohodové stavby Daniela Večerka
Po řadě negativních zkušeností se stavební společností, pro kterou Daniel Večerek dříve pracoval, se rozhodl založit vlastní firmu ve stejném oboru. Důležitým impulsem byla taky pozitivní zpětná vazba z rodiny, kde výrazně přispěl k úspěšnému dokončení stavebních prací. Jeho specializací jsou dnes realizace zděných rodinných domů.
„Stále jsme relativně na začátku, pozvolna se ale orientujeme na rozsáhlejší projekty,“ říká Daniel a dodává, že jednou z velkých výzev na startu podnikání se ukázalo být samotné získávání zakázek: „V tomto odvětví hrají zásadní roli hodnocení a reference od předchozích klientů, které jsme neměli.“
Coby primární faktor, který firmu Pohodové stavby odlišuje od konkurence je dle Večerka cena. A to především z toho důvodu, že celý projekt realizují vlastními silami bez zapojení nadřízeného, který by uplatňoval provizi za správu stavby. Dalším rozlišovacím prvkem je pak přístup ke stavbě domu, kde Daniel uplatňuje přístup, jako by pracovali pro někoho blízkého.
„Vždy hledáme možnosti, jak poradit, případně navrhnout úsporná řešení, s cílem nejen dokončit projekt co nejefektivněji, ale také s ohledem na finanční možnosti klienta.“
Celý rozhovor si můžete přečíst na našem blogu:
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola