Vyplatí se tvořit blog?
Z vlastní zkušenosti můžete říct, že ano. Benefity, jaké to může pro vás i vaše podnikání mít, teď u příležitosti svého 200. blogového článku shrnul UX expert Ondřej Ilinčev. V textu se věnuje i běžným obavám spojeným s psaním a sdílí rady, které vám do začátku mohou pomoct.
Psaní posiluje schopnost formulovat myšlenky a vyjadřovat se, což je užitečné v pracovním i osobním životě.
Pomáhá získat lepší klienty díky osobnímu obsahu, který odhaluje váš způsob myšlení a přístup k problémům.
Uchovává informace a myšlenky v externí paměti, což napomáhá paměti a připomíná dřívější nápady.
„Tvorba obsahu, a hlavně zajímavého osobního obsahu, vás ukáže na radaru potenciálních klientů. Já od nich slyším nejčastěji: Líbí se nám, jak o věcech přemýšlíte. / Potřebujeme vnější pohled na náš byznys.“
Celý článek si můžete přečíst u Ondry na blogu.
Nebezpečí v dopisech
Před pár týdny jsme rozjeli novou sérii článků, kde upozorňujeme na firmy, které se snaží nové podnikatele obrat o peníze. Legálně (bohužel), ale férově, to rozhodně ne. Na webu už najdete první dva články a další jsou v přípravě.
Pokud víte o dalších podobných firmách, neváhejte nám dát vědět. Rádi o nich napíšeme.
Byznys našich klientů: Svět realit Michala Staňka
Podnikání Michala Staňka začalo poměrně spontánně v době, kdy se rok a půl snažil najít dům ke koupi pro sebe. Udělal si certifikaci a sám začal aktivně nemovitosti prodávat. „Po návštěvách několika realitních kanceláří a zjištění, že jich je na trhu přes 3 800, které nabízejí podobné služby bez výrazného odlišení, jsem se rozhodl, že moje online prezentace bude zcela odlišná.“
Přestože jde v zásadě o one-man-show, v důležitých aspektech podnikání Michal spolupracuje s týmem externích specialistů – od právních služeb přes hypoteční poradenství až po grafické práce na fotografiích a promo videích.
„I když máte zkušenosti s prodejem a dobrou znalost nemovitostí, bez potřebné certifikace vám zákon neumožňuje nemovitost prodat. Další významnou výzvou jsou samotní klienti, kteří mají často neúměrná očekávání ohledně ceny své nemovitosti.“
Jak se byznys Michala Staňka od začátku proměnil a čím se odlišuje od konkurence? Celý rozhovor najdete na našem blogu:
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola