Stop nekalým praktikám
Založili jste si firmu nebo máte někoho takového ve svém okolí? V tom případě zbystřete. Rozjíždíme novou sérii článků, kde vás upozorníme na společnosti, které rozesílají dopisy, kterými se ze začínajících podnikatelů snaží vymámit peníze — například za zápis do falešných veřejných rejstříků.
Jejich postup je zpravidla (bohužel) legální, ale férový, to rozhodně ne.
U nás v Ofigo máme s podobnými praktikami bohaté zkušenosti a aktivně proti nim bojujeme. Oslovují totiž i naše klienty, případně si u nás chtějí přímo založit virtuální sídlo.
V prvním článku jsme se zaměřili na Živnostenskou komoru, která podnikatelům rozesílá složenky na 2 690 Kč. Jak takový dopis vypadá a co s tím můžete dělat? Koukněte k nám na web.
Pod jednou střechou
Kolik je v Česku rodinných firem a čím jsou specifické? Web Euro.cz nedávno rozjel originální podcast Pod jednou střechou, který se věnuje právě tomuto tématu. Pokud sami rodinný byznys provozujete nebo vás tahle oblast zajímá, můžete si na Spotify či jiné podcastové platformě poslechnout první dvě epizody.
V té první se představila Šárka Litvinová, spoluzakladatelka firmy, pod kterou mj. spadá populární letenkový portál Letuška.cz. Hostem druhého dílu pak byl děkan Fakulty podnikohospodářské VŠE, profesor Jiří Hnilica, který mj. přiblížil, jak je to s předáváním rodinné firmy mezi generacemi.
Byznys našich klientů: Vše pro nošení dětí Lindy Hnátkové
Linda Hnátková říká, že se k podnikání dostala asi tak, jako většina maminek podnikatelek — přes svoje vlastní děti: „Obě odmítaly být v kočárku, takže jsem hledala řešení, jak vyjít mezi lidi a zároveň si to mateřství co nejvíce usnadnit, abych nemusela být zavřená doma.“ Našla ho v šátcích a nosítkách, které dnes spolu s dalšími produkty pro maminky nabízí ve vlastní firmě V hadru.
„Prodejem naše práce nekončí. Maminky často potřebují poradit s nastavením nosítka či s tím, jak miminko obléci. Každému se tak věnujeme individuálně, někdy i v řádech hodin.“
Podnikání Lindy se proměnilo od chvíle, kdy vedle e-shopu otevřela i kamennou prodejnu, kde se o obchod stará prodavačka. Sama se tak může více věnovat především online a osobním konzultacím, ale i propagaci svého podnikání na sítích.
Více se o byznysu Lindy Hnátkové a její firmě V hadru dočtete v rozhovoru na našem blogu.
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola