Jste perfekcionisti? Nejste v tom sami
„Dokonalost. Nikdy jí nedosáhneme, ale přesto se o ní snažíme.“ Přesně tak začíná Tomáš Vachuda svůj článek Jak léčit perfekcionismus.
Dokonalost, kterou popisuje v úvodu, může mít dle jeho slov mnoho podob. Může jít o snahu dosáhnout bezchybného výsledku, např. natočit co nejzáživnější videokurz, stejně jako cíl zásadně neporušit svá osobní pravidla a návyky (Každý den dělám X, nikdy nedělám Y, apod.).
Přestože na první pohled nic z toho nemusí působit škodlivě, pokud se tyto tendence prohlubují, může mít perfekcionismus negativní dopady — posedlost zdokonalováním, nespokojenost, nervozitu, nedostatečnost, aj.
„Ještě před pár měsíci jsem byl nezlomný a hrdý perfekcionista. Bral jsem to jako součást své identity. Sice mi můj perfekcionismus pomáhal, ale poslední roky mě už stále více ničil.“
Ve velmi obsáhlém textu Tomáš píše, jaký může mít perfekcionismus vliv na osobní a profesní život a nabízí rady, jak jej rozpoznat a jak se s ním vyrovnávat. Zdůrazňuje zároveň, že cílem není perfekcionismus zcela eliminovat, ale naučit se ho využívat konstruktivně: „Mým cílem není udělat z vás lajdáky. Perfekcionismus je přínosný, pokud ho používáme na vhodném místě a ve vhodné intenzitě.“
Léčba je podle něj poměrně jednoduchá a stojí na sedmi bodech:
Pochopit, že perfekcionismus pohání hlavně strach
Zvědomit si nástroje, jež využíváte k dosahování perfekcionismu
Oslabit dané nástroje
Zahnat potřebu dosahovat dokonalosti
Zvykat si na nedokonalost
Zamilovat si nedokonalost
Celý článek najdete na webu logotvurce.cz včetně verze pro čtečky (PDF, MOBI, EPUB).
Tipy pro výběr účetního poradce
Dobrý účetní je dlouhodobá investice a v článku Roberta Soudného najdete body, kterými je dobré se při výběru takového specialisty řídit.
„Výběr dobrého specialisty na účetnictví je významným momentem nejen na startu podnikání.“
Hledejte doporučení, které se týkají vašeho oboru podnikání.
Ověřte si, zda má účetní pojištění odpovědnosti za škody způsobené chybami při práci.
Zajímejte se o to, jak přistupuje k práci a jestli aktivně hledá příležitosti pro rozvoj firmy.
Další doporučení najdete v článku na Finmagu.
Byznys našich klientů: Autoservis Vratislava Kratochvíla
Vratislav Kratochvíl pracoval jako „pravá ruka“ v servisu svého přítele a kolegy 16 let. Firmu posléze odkoupil a převzal a rozhodl se ji přejmenovat na Autocentrum Kratochvíl. Klientům dnes nabízí servis od A do Z a do budoucna přemýšlí o tom, že by firmu rozšířil třeba o novou pobočku.
„Zabýváme se veškerými opravami a servisem vozidel všech značek. Specifické je, že do všech vozidel plníme klimatizace, vyřizujeme pojistné události, máme tady kompletní pneuservis, veškerou diagnostiku na vozidla. Jsme tedy opravdu velmi komplexní servis.“
Jak Vratislav dodává, oproti konkurenci odlišuje jeho servis hlavně prozákaznický přístup. Všechny úpravy a závady s klienty komunikují ihned a dávají vědět, kolik bude servis potenciálně stát, aby se lidé mohli rozhodnout, zda takový zásah do auta chtějí.
Co Vratislavovi coby začínajícímu podnikateli nejvíce pomohlo a jak proběhla jeho spolupráce s Ofigo? Vše se dočtete na našem blogu.
Aktuální rok je téměř za námi a proto bych vám rád za celý náš tým Ofigo popřál jen to nejlepší do nového roku 2024. Ať se vám daří v podnikání i osobním životě!
Roman Sokola