Fonty vs. zákazníci
„I sebelepší a hlavně sebehezčí písmo vám může být na houby, pokud s ním neumíte v textu pracovat,“ píše Andrea Grigerová, lektorka a konzultantka, která se specializuje na fonty, tedy práci s písmem.
V nedávném článku se zaměřila na význam písma a typografie pro udržení pozornosti čtenářů na webových stránkách a vysvětlila rozdíl mezi čitelností (legibility) a čitelností ve smyslu snadného čtení (readability). Spolu s tím nabízí praktické rady, jak čitelnost textů na webu zlepšit, abyste čtenáře udrželi, protože dobře čitelný text přispívá k lepší uživatelské zkušenosti.
„Aby se čtenář na webu ohřál, nebo ještě lépe aby se vůbec začetl, měli byste mu to ulehčit. Stačí respektovat pár zásad a uvidíte, že se lidé na vašem webu zdrží mnohem déle.“
Jak legibility tak readability vycházejí z vlastností písma a jeho formátování. Konkrétně pak závisí na několika parametrech od šířky písma po jeho barvu. Tady je několik příkladů, které Andrea Grigerová v textu popsala:
Legibility:
Tloušťka písma — S výjimkou nadpisů a podnadpisů je ideální střední cesta: řezy Regular nebo Semi Bold, které jsou nejlépe čitelné.
Tvar písma — Kudrlinky, kličky a veškeré nepravidelnosti, to vše může tvořit zajímavý dojem, ale k čitelnosti rozhodně nepřispívá.
Kontrast — Čím větší kontrast, tím hůře čitelné písmo.
Readability:
Velikost písma — Čím menší blechy, tím hůře jsou čitelné.
Hierarchie textu — Pokud nechcete, aby se čtenář ztratil, šetřte textem a dejte mu záchytné body v podobě nadpisů nebo zvýrazněných klíčových slov.
Délka řádku — Pokud máte velmi úzké sloupce textu, čtení není pohodlné, stejně tak jako když máte tři věty pod sebou přes celý monitor.
Další body a doporučení, jak si s nimi poradit, se dočtete v článku.
Doklidu: Inspirujte se příběhy řemeslníků
Magazín Doklidu je poměrně nový projekt, který se věnuje mj. tomu, že vydává rozhovory s odborníky z méně známých řemesel — od písmomalíře po výrobce bubenických paliček. Texty jsou velmi obsáhlé a hlavně výborně zpracované, takže pokud vás podnikatelské příběhy baví a rádi se inspirujete, tohle může být další zdroj k pravidelnému sledování.
Byznys našich klientů: B2B digitální marketingová agentura Lead Magnet Jindřicha Jíry
Jindřich Jíra se v B2B segmentu pohybuje celý svůj profesní život a vedle marketingu si prošel také obchodem nebo managementem. Nějaký čas působil jako konzultant na volné noze, ale v návaznosti na rostoucí poptávky klientů se nakonec rozhodl založit plnohodnotnou marketingovou agenturu, v rámci které dnes poskytuje full-service služby v oblasti digitálního marketingu.
„B2B segment je velmi specifický a nedají se na něj aplikovat strategie z klasického B2C marketingu, který cílí na koncového zákazníka. V rámci B2B marketingu máte velmi úzkou cílovou skupinu, která je často omezená klidně jen na desítky potenciálních klientů.“
Vedle hlavního týmu Jindřich spolupracuje s dalšími 50 externisty a jak dodává, v oboru ho od konkurence odlišuje právě zaměření na B2B klienty a velmi individuální přístup ke každému z nich. Vše s kolegy připravují na míru, bez šablonovitých řešení. „Zároveň nechceme klienta nutit, aby s námi řešil marketing kompletně, ale jsme schopni kooperovat i s další externí firmou, která se stará o jinou marketingovou oblast.“
Co Jindřichovi nejvíce pomohlo v začátcích podnikání? Kompletní rozhovor najdete na našich stránkách.
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!