Krajská hygienická stanice a Státní veterinární správa
V jednom z loňských newsletterů jsme psali o kontrolách Státní zemědělské a potravinářské inspekce. V této oblasti je ale třeba dát si pozor ještě na dvě, částečně související kontroly: od krajské hygienické stanice a Státní veterinární správy. Nebývají sice tak časté, přesto je důležité se s nimi alespoň v základu seznámit.
KRAJSKÉ HYGIENICKÉ STANICE (KHS) jsou správní úřady spadající pod Ministerstvo zdravotnictví ČR. Jejich hlavním úkolem je ochrana a podpora veřejného zdraví. Jednoduše řečeno hodnotí zdravotní rizika pro obyvatele. Kontroly z hygieny chodí namátkově, neohlášeně, případně na podnět.
Úředníci konkrétně kontrolují:
zpracovaný dokument HACCP
ochranu zdraví při práci
hygienu výživy a předmětů běžného užívání
epidemiologii
obecnou a komunální hygienu
hygienu dětí a mladistvých.
Pracovníci kontrolují všechny typy pracovišť, restaurace, poskytovatele zdravotnických služeb, školy, provozy na výrobu pitné vody, prodej kosmetiky, hračky nebo předměty přicházející do styku s potravinami.
STÁTNÍ VETERINÁRNÍ SPRÁVA (SVS) spadá pod Ministerstvo zemědělství ČR. Je zřízená na základě zákona o veterinární péči a má přes 900 inspektorů. Ti přímo v terénu, jak uvádí sama SVS na svém webu, zajišťují především zdraví a pohodu zvířat a bezpečné potraviny, a to vše v rámci přístupu „od vidlí až na vidličku“. Konkrétně pak dohlíží na:
zdraví zvířat a případně, zda nejsou týraná
zdravotní nezávadnost potravin živočišného původu
původ a podmínky skladování živočišných produktů
ochranu území ČR před nebezpečnými nákazami
dovoz zvířat a živočišných produktů ze zahraničí.
Do kompetence SVS spadají mj. zpracovatelé a prodejci, kteří pracují s živočišnými produkty. Od roku 2015 pak správa řeší také potravinářské provozy, tedy restaurace a jiná místa tohoto typu, kde dochází k manipulaci s živočišnými produkty.
Jak vyplývá z provedených kontrol, jejichž výsledky organizace zveřejňuje na svých stránkách, v takových případech může jít např. o doložení povolení pro zacházení se zvěřinou a vůbec prokázání původu. Stejně tak se věnuje kontrole na farmářských trzích, kde se může zaměřit na správné podmínky pro skladování masných produktů, kontrolu data trvanlivosti atd.
Proč se tvorba webu nebo e-shopu nepovede?
Vojtěch Peťovský na blogu Freelo uvádí 3 hlavní chyby, které často vedou k nezdaru podobného projektu a co udělat proto, abyste zrovna vy byli v té šťastné menšině.
Špatně klientovi vysvětlená metodologie vývoje: Zvolit ideální postup je náročné, protože každý má své výhody a nevýhody. U výběru záleží na možnostech daného dodavatele, používaných nástrojích a interních procesech.
Chybně nastavená komunikace: Pravidla pro komunikaci během přípravy projektu je důležité nastavit hned od začátku. Na tvorbě webu totiž obvykle spolupracují lidé, kteří se neznají a jsou zvyklí komunikovat jiným způsobem.
Špatně sestavený tým: Vytvořit web v odpovídající kvalitě je časově náročná záležitost, proto je důležité sestavení týmu odborníků nepodcenit.
Jak tyto situace řešit se dočtete v článku.
Byznys našich klientů: 3D studio Dominika Starečka
„Nejprve se jednalo o koníček, který jsem se jako samouk učil při studiu vysoké školy,“ říká Dominik Stareček, zakladatel 3D marketingové agentury Zela Studios. Mezi hlavní produkty firmy patří především grafický obsah pro B2B partnery z různých odvětví, často developery, kteří využívají 3D animace a vizualizace staveb.
„Naší prací je umožnit klientům prodat objekt či produkt, který vlastně ještě neexistuje, popřípadě není dokončen. Naším posláním je tedy pracovat s idejí projektu a zakomponovat do ní emoce, aby to zákazníka přesvědčilo si produkt koupit.“
Hlavním pracovním cílem Dominika Starečka je vybudovat úspěšnou firmu, která bude mít spokojené zákazníky po celé Evropě. Zároveň by se ale chtěl s kolegy posunout do dalšího odvětví 3D grafiky, konkrétně k prodeji vytvořených 3D skenů.
Jaká jsou specifika oboru a co Dominikovi v začátcích pomohlo? Dočtete se v rozhovoru na našich stránkách.
Máte tipy na obsah, který by se mohl objevit v našem newsletteru? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!