U názvu firmy je důležité se odlišit
Pojmenování společnosti vypadá na první pohled jako hračka, může vám ale dát pěkně zabrat. Kreativně i časově.
Pokud se rozhodnete podnikat ve skutečně unikátním oboru s žádnou nebo velmi malou konkurencí, budete to mít jednodušší. V ostatních případech to ale bude chtít celý proces pečlivě zvážit, protože když zvolíte název společnosti špatně, rejstříkový soud vám její vznik nepovolí, nebo se naopak nevědomky vystavíte zbytečnému riziku do budoucna.
Zákon mluví jasně. Název firmy nesmí působit klamavě, hanlivě a urážlivě. O tom není třeba debatovat. Především ale nesmí být zaměnitelný s názvem už existující společnosti a právě v tomto bodě řada podnikatelů nemá jasno.
Představte si, že chcete vyrábět vlastní nábytek. Firma Stolařství, s.r.o. už ale na trhu existuje. A dokonce v několika různých obměnách. Co teď? Jestli si říkáte, že to vyřešíte jednoduchou úpravou, musíme vás zklamat.
Následující změny názvu vám rejstříkový soud kvůli malému odlišení nepovolí:
Jiná právní forma: Stolařství a.s.
Doplnění číslice: Solařstv1
Speciální znaky: Stol@řství s.r.o.
Přidání písmene: eStolařství s.r.o.
Využití zkratky státu: Stolařství CZ
Uvedení domény: Stolařství.com
Jaká úprava názvu by naopak prošla? Pokud to chcete řešit jednoduše, dostatečnou změnu zajistí např. přidání alespoň dvojslabičného slova:
Stolařství Novák s.r.o.
Stolařství Novák a syn s.r.o.
Pozor! Kdyby už na trhu společnost Stolařství Novák existovala, pouhá změna pořadí pro váš název stačit nebude. Firmu Novák stolařství s.r.o. by v takovém případě úřad rovněž neuznal.
Nejlepší variantou bude, když naplno zapojíte kreativitu, ať už sami, nebo s pomocí profesionálního sloganisty či copywritera, a zkusíte název ve stylu: Ke stolu s.r.o.
Proč se vyplatí myslet při volbě názvu i na ochrannou známku a na co dalšího si dát pozor? Vše se dozvíte v naší praktické příručce Jak založit vlastní firmu.
Jak napsat prodejní stránku?
Marketingová specialistka Magdalena Čevelová v aktuálním blogovém příspěvku popsala, jak dobře postavit prodejní stránku k vašemu produktu či službě — podle jednoduché struktury, která odpovídá na šest základních otázek:
Jaký problém má zákazník?
Jaké řešení nabízíte?
Jak to probíhá?
Kolik to stojí?
Opravdu to funguje?
Jak si to objednat?
„Musím se vám k něčemu přiznat: nerada vyjednávám. A vyprávět o výhodách mých služeb někomu do telefonu už se mi vůbec nechce. Takže to řeším trochu jinak. Pro každou službu nebo produkt mám na svém webu prodejní stránku, která všechny potřebné informace sdělí za mě. Potenciálnímu zákazníkovi pak stačí poslat odkaz. V tomhle článku najdete můj vyzkoušený postup, jak si úspěšnou prodejní stránku vytvořit.“
Přečtěte si celý článek.
Byznys našich klientů: Firemní vzdělávání a digitalizace firem s Václavem Vařílkem
Václav Vařílek už od svých 15 let koketoval se vzděláváním a naprogramoval si vlastní portál s návody a tutoriály o počítačích. Dnes vede vlastní společnost be Productivv, s.r.o., která se zaměřuje na vzdělávání firem a digitalizaci firemních procesů: „Všechna školení, která dělám já, jsou formou workshopů, protože si myslím, že když člověka zapojíme prakticky, daleko víc si toho odnese.“
Začátek Václavova podnikání velmi poznamenal covid. Spousta aktivit, které s kolegy plánoval, se tou vinou zpozdila o rok až dva — včetně marketingové strategie, která byla připravená zejména kvůli vzdělávací platformě Learnify a informačnímu systému That’s it.
„Dáváme si krátkodobé cíle spíše operativního rázu, které se týkají našich současných klientů, vždy však sledujeme jasně definovanou vizi. Do budoucna plánujeme nové jazykové mutace naší vzdělávací platformy a možnost pro naše firemní klienty vytvářet si komplexní onboardovací proces přímo v Learnify,“ dodává.
Jak Václav Vařílek vnímá konkurenci a kde čerpal informace pro začátek podnikání? Pokračování rozhovoru si můžete přečíst na našem blogu.
Patříte mezi naše klienty a chcete sdílet příběh svého podnikání podobně jako Václav Vařílek? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola