V jakých oblastech už AI pomáhá?
V posledních letech se umělá inteligence stala nepostradatelnou součástí podnikání. Nové nástroje, které využívají AI, pomáhají firmám zvyšovat efektivitu a zlepšovat své služby. Jedním z nich je například automatizace obchodních procesů, která umožňuje rychlejší a přesnější rozhodování.
Dalším příkladem jsou chatboty, které mohou nahradit pracovníky v první linii komunikace se zákazníky. Tyto nástroje jsou schopny rychle a efektivně zodpovědět otázky zákazníků a pomoci jim s řešením problémů. Navíc chatboty mohou být kdykoliv k dispozici a pracovat prakticky nonstop.
V neposlední řadě umělá inteligence může pomoci s analýzou velkých dat a přinést nové poznatky pro podnikání. Například, AI může pomoci s identifikací trendů v prodejích nebo s analýzou chování zákazníků. Díky těmto poznatkům pak mohou firmy efektivněji cílit svou marketingovou komunikaci a zlepšit služby pro zákazníky.
A s takto připravenou strategií pak lze AI nástroje využít třeba i k přípravě samotných marketingových textů, ať už půjde o články nebo příspěvky na sociální sítě, případně obrázků, které je doprovodí.
Umělá inteligence koneckonců na základě našeho zadání z velké části připravila i tento úvodník. Stejně jako titulní ilustraci. Není to špatné, co říkáte?
Jaké AI nástroje můžete využít už dnes?
Ještě jste neměli příležitost se s AI nástroji seznámit? Vybrali jsme několik oblíbených, o kterých je v poslední době hodně slyšet a snadno je můžete využít i vy:
ChatbotGPT - Nástroj, který za nás napsal dnešní úvodník. Díky tomu, že byl tento model vytrénován na velkém množství dat, dokáže vygenerovat libovolný obsah od básně po odborný text, případně zodpovědět lecjakou vaši otázku. I v češtině. Myslete ale na to, že i když výstupy vypadají na první pohled přirozeně a dobře, zdaleka nejsou bezchyby.
Midjourney - Služba, která pomocí umělé inteligence generuje obrázky na základě vašeho textového zadání. Nápadům se zde meze opravdu nekladou a záleží prakticky jen na tom, jak si vyhrajete se zadáním. Podobnou službou je např. generátor DALL-E.
DeepL - O tomhle výborném překladači už jsme psali v jednom ze starších newsletterů. Pokud hledáte schopnější náhradu za populární aplikaci od Google, DeepL si brzy zamilujete. Výsledky překladů jsou na vysoké úrovni.
Play.ht - AI hlasový generátor, který dokáže textové podklady namluvit realisticky znějícími hlasy. K dispozici je celkem 142 jazyků a různých přízvuků, mezi kterými nechybí ani čeština. Takový nástroj se může hodit třeba pro tvorbu voiceoverů nebo audioverzí článků. Otestovat si to můžete přímo na webu.
Byznys našich klientů: Firemní dárky od Marka a Oskara
Dva kamarádi z vysoké, Marek Růžička a Oskar Kříženecký, se společně pustili do podnikání a založili firmu Mark&Oscar, která se zaměřuje na výrobu personalizovaných produktů pro zaměstnance a partnery.
„Seděli jsme s Markem v hospodě na pivu a diskutovali, jak se život po vysoké škole změnil. Většina našich spolužáků začala pracovat a prostě se ve svém vývoji zastavila. Včetně nás. Začali jsme se o téma inspirace, motivace, disciplíny, zdraví, komunikace a celkově seberozvoje více zajímat. No a pak už to šlo samo, nejdříve jsme pomohli sami sobě a pak jsme si řekli, že bychom mohli pomoci i ostatním,“ říká k začátkům spoluzakladatel Oskar Kříženecký.
Jak Oskar dodává, nejdříve chtěli se svou firmou dobýt celý svět, takže rozjeli B2C s globálním záběrem. Narazili však na problémy s logistikou: „Chtěli jsme být všude a reálně jsme nebyli nikde. Zkusili jsme se tedy zaměřit na země EU. Tam jsme podcenili nízké povědomí o značce, produktu a náš marketingový rozpočet.“ Teď chtějí kolegové začít znovu od základů doma na českém trhu a cílit především na firemní zákazníky, kde vnímají největší potenciál.
Více se o jejich podnikání dočtete na našem blogu.
Patříte mezi naše klienty a chcete sdílet příběh svého podnikání podobně jako Marek a Oskar? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola