Buďte v nabídce konzistentní
Marketingová stratéžka a copywriterka Barbora Perglová na svém blogu sdílí doporučení pro nezávislé tvůrce a malé značky i postřehy ze svého vlastního podnikání. V jednom z loňských článků takto shrnula hned několik užitečných poznatků, nad kterými je dobré se v podnikání zamyslet — 8 důvodů, proč se vaše zboží neprodává?
„I když se říká, že každé zboží má svého kupce, ve výsledku jde o to, jestli jich je dost, aby vás to uživilo.“
Barbora se v článku věnuje nacenění produktů, které nabízíte, i jejich správné prezentaci, tedy že zákazník vnímá nejen cenu výrobku, ale také ji vztahuje k prostředí, kde se prodává. Zboží, které je sice kvalitní a třeba až luxusní, ale bude špatně nafocené nebo neesteticky vystavené, bude v očích zákazníků působit na první pohled méně věrohodně. Podrážíme jeho hodnotu.
Vedle toho pak Bára taky zmiňuje, proč je důležité být v nabídce konzistentní a zaměřit se na jeden styl, než se snažit uspokojit všechny zákazníky.
„Tuhle chybu dělá spousta začínajících tvůrců, kteří se teprve hledají a zkouší různé techniky i materiály. Jenže když jeden týden vyrábíte minimalistické kabelky z kůže a druhý týden obaly na knihy z kytičkované látky, je to zmatek. Oba produkty mohou být fantasticky vyrobené, ale každý z nich má docela jiného zákazníka a v sortimentu budou vypadat jako pěst na oko. Oba. A docílíte jedině toho, že se vám nebude prodávat ani jeden,“ píše v jednom z bodů. A níže jsou všechny pohromadě:
Oslovujete špatné zákazníky
Cena výrobku není uvěřitelná a nekoresponduje s jeho prezentací
Zákazníci mají z nákupu strach
Vaše nabídka je nekonzistentní a zákazník se cítí zmatený
Komunikujete parametry místo benefitů
Nerespektujete nákupní cyklus zákazníka
Nikdo o vás neví
Vaše produkty prostě nejsou dobré
Článek si můžete poslechnout i v audio verzi (12 minut).
Tip na nový podnikatelský podcast
Server Podnikatel.cz nedávno oslavil 15leté výročí a při té příležitosti spustil nový zpravodajský podcast Podnikatel+, který sleduje aktuální trendy a témata v byznysu.
Šéfredaktor a moderátor v jedné osobě Michael Hovorka zve do každého dílu vždy 3 hosty, kteří přináší různé pohledy a zkušenosti k dané oblasti — první epizody se zaměřily na influencer marketing, podnikání food trucků nebo také doručování zboží a růst tohoto segmentu v posledních letech.
„Každému z přizvaných dáváme samostatný prostor. Podcast přitom startuje úvodní reportáží, která skloubí názory všech hostů a doplní je o související fakta,“ přiblížil Michael Hovorka v úvodním článku.
Podcast můžete poslouchat na všech známých platformách. Přehled vydaných epizod pak najdete i na samostatné stránce: www.podnikatel.cz/plus
Byznys našich klientů: Zprostředkování práce a ochranné pomůcky Vojtěcha Kuči
„Celý tento projekt vznikl za účelem pomoct rozvinout řemeslo v ČR a v Evropě,“ říká Vojtěch Kuča, zakladatel firmy Dilibees, která se zaměřuje na zprostředkování pracovních příležitostí řemeslníkům, především pak v oboru svařování. Aktuálně ve firmě pracují také na online kurzech a od příštího roku se Vojtěch plánuje zabývat výrobou ochranných pomůcek a pracovních oděvů.
Původně Vojtěch Kuča pracoval jako realitní makléř a hypoteční specialista, ale po několika letech hledal změnu a rozhodl se odejít z města. Stal se mistrem na stavbě, rozděloval práci a po čase se dostal i ke zmíněnému svařování, které ho vždy zajímalo. Svářečem je od roku 2016 a jak říká, je to práce, která ho začala bavit okamžitě.
„U svařování jsem našel unikátnost ve vylepšování aktuálně existujících oděvů a vybavení. Dlouhodobě využívám značky, se kterými jsem spokojený, ale u kterých jsem přesto našel chyby, které jsem si sám vylepšil. Zároveň máme svářecí skupinu s 2,5 tisíci svářeči, kteří se se mnou podělili o své poznatky ohledně oblečení a na vylepšení se tak přímo podíleli.“
Na jaké překážky firma Dilibees narazila v začátcích a co je jejím cílem? Celý rozhovor najdete na našem blogu.
Patříte mezi naše klienty a chcete sdílet příběh svého podnikání podobně jako Vojtěch Kuča z firmy Dilibees? Dejte mi vědět v odpovědi na tento email.
Toto je náš poslední letošní newsletter. Přejeme vám proto hlavně krásné a poklidné svátky, hodně štěstí, radosti a úspěchu v profesním i osobním životě.
Těšíme se na shledanou v novém roce s číslovkou 2023!
Roman Sokola