#019 💡 Jak zlikvidovat společnost? Není to tak složité…
A co naopak neřešit v začátku podnikání?
Jak zlikvidovat společnost?
Rušíte společnost? I takové situace se stávají. Společnost s ručením omezením se ruší likvidací a to v následujících případech:
uplynutím doby, na kterou byla založena (v případě, že byla společnost založena na dobu určitou),
dosažením účelu, pro který byla založena (pokud byl takový účel stanoven),
dnem určeným zákonem nebo právním jednáním o zrušení společnosti (v případě rozhodnutí valné hromady),
dnem právní moci rozhodnutí orgánu veřejné moci (pokud o likvidaci společnosti rozhodne soud – viz § 172 NOZ).
Důvodem likvidace je obvykle vypořádání majetku společnosti, vyrovnání dluhů věřitelům, anebo zkrátka fakt, že firmu už nepotřebujete.
Rozhodnutí o vstupu společnosti do likvidace musí přijmout valná hromada (pokud to stanovuje společenská smlouva). V opačném případě rozhodují společníci. Usnesení musí být vždy přijato alespoň dvěma třetinami hlasů. Vždy je navíc nutné pořídit notářský zápis.
Součástí rozhodnutí musí být datum, k jakému dni se společnost ruší a kdo bude jejím likvidátorem. Tím může být např. některý z jednatelů nebo společníků společnosti.
Uvažujete o likvidaci firmy a nechcete se tím stresovat? V Ofigo to vyřídíme jednoduše za vás!
Co neřešit na začátku podnikání?
„Internet je plný informací o tom, co všechno musíte na začátku podnikání mít. Tak jsem to zkusila vzít za druhý konec a sepsala věci, bez nichž se v prvních měsících vašeho byznysu můžete docela klidně obejít.“ — pokud s podnikáním nekončíte, ale naopak začínáte, marketingová specialistka Magdalena Čevelová na svém blogu připravila užitečný článek přesně pro vás. V textu totiž shrnula věci, kterým řada podnikatelů věnuje na startu podnikání až příliš mnoho energie a času. Které to jsou?
Název: Na volné noze si vystačíte se jménem a příjmením. U firmy název potřebujete, než abyste se ale blokovali, můžete si na začátek registrovat první volný název a později, až vás osvítí múza, jej změnit.
Logo: Je dobré si zvolit nějaký grafický prvek, který vás odliší od konkurence. Jak ale píše Madla, vůbec to nemusí být logo.
Fonty: Dobře vybraný font pomůže, ale s jeho výběrem určitě můžete počkat do chvíle, až máte zvládnuté základy.
Další body a jejich zdůvodnění si můžete přečíst v článku u Magdaleny na blogu.
Byznys našich klientů: Řízení firemních změn podle Stanislava Hájka
Stanislav Hájek má dlouholeté zkušenosti s projektovým managementem a vším, co se ho týká. Když se rozhodl založit si vlastní firmu, která bude pomáhat ostatním firmám s řízením projektů, netušil ještě, jak široké spektrum služeb budou jeho klienti poptávat. Do podnikání šel ale řádně připravený, takže se na začátku nesetkal s žádnými překážkami. V čem vidí konkurenční výhodu firmy Plant Consulting?
„Vzhledem k tomu, že fungujeme v oblasti B2B služeb, je naše odlišení především ve způsobu naší práce a nastavení mindsetu, jak práci děláme. Směrem k zaměstnancům už podle mého nefunguje model full-time práce, stravenek, kanceláří atd. Dnešní generaci už tohle moc nezajímá. Myslím si, že trend do budoucna bude pokračovat v částečných úvazcích a remote práci,“ popisuje Stanislav.
Kompletní verzi rozhovoru si můžete přečíst na našem webu.
Chcete sdílet své tipy nebo reakce k našemu newsletteru? Dejte mi vědět. V komentáři nebo přímo na pisterediteli@ofigo.cz.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola