4 podmínky pro založení společnosti s r.o.
Jsou to základy, ale opakování je matkou moudrosti. A proto si v úvodu tohoto newsletteru projdeme 4 základní body, na které byste měli při zakládání nové firmy myslet.
Základní kapitál — do roku 2014 byla minimální výše základního kapitálu 200.000 Kč, od té doby se ale v tomto ohledu podnikání zjednodušilo a k založení společnosti s ručením omezeným vám dnes stačí pouze 1 Kč. Pro důvěryhodnost společnosti se přesto v praxi vyplatí vložit základní kapitál vyšší (výši můžete volit podle svých potřeb). Myslete pouze na to, že pokud základní kapitál překročí 20 tisíc Kč, musíte vklad složit na speciální účet v bance, založený na jméno společnosti
Čistý trestní rejstřík — zní to logicky, ale pro přesnost je důležité uvést, že jednatel společnosti, který má být statutárním orgánem, musí být dle §46 zákona o obchodních korporacích bezúhonný. Pochopitelně musí být tato osoba způsobilá k právním úkonům a neměly by existovat překážky pro výkon funkce jednatele dle zákona 89/2012 Sb., Nový občanský zákoník a dle zákona 90/2012 Sb., Zákon o obchodních korporacích. Získat výpis z rejstříku trestů dnes můžete jednoduše na některém z míst CzechPointu. Společník s.r.o. dle zákona bezúhonný být nemusí.
Sídlo společnosti — Pro nově zakládanou společnost musíte mít dle zákona vždy stanovené sídlo, které může být jak fyzické, tak virtuální (v Ofigo nabízíme virtuální sídla v Praze, Brně i Ostravě). Pro jeho zřízení je třeba doložit písemný souhlas vlastníků nemovitosti s umístěním sídla na dané adrese. Vytištěný výpis z katastru nemovitostí ale dokládat nemusíte, obchodní rejstřík si informace z katastru na základě podkladů obstará sám. Nicméně souhlasy všech vlastníků nemovitosti musí být úředně ověřený. Pokud se rozhodnete pro virtuální sídlo v Ofigo, dokumenty pochopitelně vyřídíme za vás.
Neklamavý název — v základu musí pojmenování společnosti obsahovat dovětek s.r.o., spol. s .r.o. nebo společnost s ručením omezeným. Problematika výběru vhodného názvu je ale složitější a proto jsme k ní připravili samostatný článek na blogu. V základu je důležité vědět, že název vaší nové firmy nesmí působit klamavě, hanlivě a urážlivě. A stejně tak nemůže být zaměnitelný s názvem jiné, už existující společnosti. K ověření názvu pak můžete použít náš Ověřovač.
Jak vylepšit automatický podpis emailu, aby pracoval pro vás
Automatického podpisu si v emailu spousta lidí nevšimne, když ho ale připravíte dobře, může vám šikovně šetřit čas nebo se klidně stát zdrojem nových poptávek. Jak? Jednoduše. Místo pro podpis nemusíte vyplnit klasicky jen adresou a kontaktem, doplnit se dá řadou dalších užitečných informací — třeba kalendářem, kde si mohou klienti vybrat termín schůzky, anebo odkazem na váš aktuální rozhovor médiích či nový produkt v nabídce.
Vhodně doplněné údaje mohou ušetřit další zbytečné emaily (výběr termínu schůzky), případně se naopak stanou impulsem pro akci, kterou váš komunikační partner původně ani nezamýšlel (např. prozkoumání toho nového produktu).
Názorně to v článku ukazuje IT konzultant Pavel Minář, který mj. uvádí otázky, které byste si měli při tvorbě podpisu položit:
Co příjemci v mém emailu hledají (telefonní číslo, adresu provozovny, …)?
Naopak, co příjemce mých emailů vůbec nezajímá a může je otravovat (např. reklama)?
Jaké informace mám do automatického podpisu přidat, aby se na ně příjemce emailu nemusel ptát (např. firemní účetní by mohl do automatického podpisu vložit fakturační údaje, případně odkaz na fakturační údaje na webu)?
Pokud používáte pro svou poštu Gmail, Pavel v textu zároveň ukazuje, kde si podpis v rámci služby nastavit: www.jaknait.cz/automaticky-podpis
Byznys našich klientů: Tantrické masáže Hany Barančíkové
„S předsudky jsme bojovali od samého začátku,“ prozradila v rozhovoru Hana Barančíková. Její podnikání se totiž točí kolem tantrických masáží, které se i dnes setkávají u části veřejnosti s nepochopením: „Když už jsme prostory našli a řekli jsme, že v nich chceme dělat tantrické masáže, přišla spousta otázek, jestli tam nechceme dělat něco nevhodného,“ dodává majitelka firmy Tantra & Relax, která má aktuálně dvě pobočky – v Brně a v Jihlavě.
Práce s lidmi a masáže Hanu vždy lákaly. Hned po první zkušenosti v masážním salonu se proto rozhodla, že si otevře vlastní salon, kde by si mohla nastavit procesy podle svého a pro naprosté pohodlí klientů. „Chceme, aby celý zážitek našich klientů od prvního kontaktu až do poslední chvíle byl maximálně příjemný.“ Vedle toho navíc brzy založila i Akademii vědomého doteku, kde s kolegy nejen masíruje, ale také učí lidi, jak se správně dotýkat, a hlavně, jak se vzájemně vnímat. „Díky těmto akcím může nejen veřejnost, ale i naše nové masérky získat zkušenosti a přijímat masáže od ostatních,“ přibližuje Hana.
Chcete sdílet své tipy nebo reakce k našemu newsletteru? Dejte mi vědět. V komentáři nebo přímo na pisterediteli@ofigo.cz.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola