Ofigo newsletter

Share this post

#007 💡 Jaké jsou znaky dobrého advokáta a proč se vyplatí?

newsletter.ofigo.cz

#007 💡 Jaké jsou znaky dobrého advokáta a proč se vyplatí?

Hledáme úspory v podnikání.

Feb 18, 2022
Share this post

#007 💡 Jaké jsou znaky dobrého advokáta a proč se vyplatí?

newsletter.ofigo.cz

Proč se vyplatí mít v podnikání advokáta?

Důvodů pro spolupráci je celá řada a spoustu z nich v začátku možná vůbec neodhadnete. Advokát za vás může založit novou firmu, pomůže ošetřit vztahy mezi společníky a samozřejmě taky zkontroluje a připraví důležité smlouvy. Hlavně ale představuje dobré opatření pro vaše podnikání. Většinu výše uvedených činností totiž za vás může vykonat i jiná osoba, ale pouze advokát zaručuje vysoký stupeň odbornosti.

Jak vybrat toho vhodného? Ve spolupráci s experty z oboru jsme dali dohromady znaky dobrého advokáta, podle kterých se můžete řídit:

  • připraví firmu na podnikání (vytvoří smlouvy a obchodní podmínky),

  • jedná čestně, transparentně a v souladu s etickým kodexem vydaným Českou advokátní komorou,

  • nežene vás do soudních sporů a snaží se jim spíše předcházet,

  • odhadne a dopředu vás upozorní na možná rizika a problémy, 

  • má dobře nastavený limit odpovědnosti za škodu, kterou může svým postupem způsobit (minimum dle zákona je 5 mil. Kč),

  • průběžně se vzdělává ve svém oboru,

  • reaguje na vaše dotazy a dokáže na ně srozumitelně odpovědět,

  • eliminuje riziko nejasností a negativních důsledků při uzavírání smluv,

  • nejedná bez vašeho vědomí, své kroky a doporučení dobře vysvětlí (nepotřebujete, aby vám advokát pouze předčítal zákon, chcete své situaci rozumět),

  • a má praxi v oboru a s tím související odborné znalosti.

Jaké další odborníky v podnikání oceníte a na co si dát nejen při zakládání firmy pozor? Všechna důležitá doporučení a tipy jsme pro vás shrnuli v knize Jak založit vlastní firmu.

Romanův tip: Tisknu dobře, tisknu rád. Ale efektivně 

Vlastnost, která se mi v byznyse hodněkrát osvědčila, je extrémní důraz na zjednodušování, automatizaci procesů a hledání sebemenších úspor. Dobrým příkladem je naše tiskárna.

V kanceláři máme perfektní laserovou tiskárnu. Tiskne rychle, kvalitně a nejsou s ní žádné problémy. Skvělá volba. Každá nová zakázka pro nás totiž znamená hned několik listů, které s ní putují celým procesem. Píšeme do nich poznámky pro lepší přehled a na konci vše skartujeme. 

Jak ale začaly objednávky růst, uvědomil jsem si, že za tonery do tiskárny platíme 15 000 Kč ročně, a to ještě kupujeme repasované, které jsou o dost levnější. Říkám si „zakázky rostou, firma roste, máme na papíry i na tonery, pohoda.“ Pořád mi to ale leželo v hlavě. Po dlouhém váhání jsem pořídil inkoustovou tankovou tiskárnu. Stála 10 000 Kč, je o něco hlučnější, trošku pomalejší a jednou za čas nás pozlobí — jenže inkousty na rok do ní stojí 1 000 Kč.

Dnes tedy na kvalitní tisk máme onu laserovou, na „dočasný“ tisk pak tu tankovou. Váhání s nákupem i nevhodný výběr na začátku se dá hezky vyčíslit: vyšlo mě to na cca 25 000 Kč. V objemu všech firemních nákladů to rozhodně není velká částka, v mých očích jsou ale podobné kroky důležitá součást zdravého přístupu k podnikání. Podobné úspory se totiž umí nasbírat a ušetřené tisíce (i desítky tisíc) pak můžete využít třeba na další rozvoj své firmy.

Byznys našich klientů: IT vzdělávání Jiřího Koudelky

„Nechceme dělat ‚nalejvárnu‘ teorie. Dáváme lidem k řešení vybraný problém a zpětně je to učíme dělat správně. U řešení si totiž hned zažijí bolest toho, jak to vypadá, když se něco nepovede,“ říká v rozhovoru ze série Byznys našich klientů Jiří Koudelka, zakladatel firmy KnowIT, která se specializuje na vzdělávání IT profesionálů a studentů na vysokých školách.

Firmu Jiří Koudelka založil společně s kolegou a od začátku se rozhodli, že budou ke vzdělávání přistupovat jinak. V oboru IT mají oba mnohaletou praxi a místo toho, aby se zaměřovali na konkrétní technologie, programovací jazyky či nástroje, učí především to, jak má člověk nad věcmi přemýšlet: „Jak s danou technologií bude nakonec pracovat, je pak na zvážení každého.“

V závěru našeho povídání pak zároveň zmiňuje, jak mu v rozjezdu podnikání pomohla i spolupráce s Ofigo: „Původně jsem chtěl všechnu administrativu vyřídit sám, ale když jsem viděl, kolik toho je a už nám chodily požadavky na první školení, potřeboval jsem zakládání uspíšit. Ofigo jsem si vybral na základě kladných recenzí a vše bylo vyřízeno do 14 dnů.“

CELÝ ROZHOVOR


Chcete sdílet své tipy nebo reakce k našemu newsletteru? Dejte mi vědět. V komentáři nebo přímo na pisterediteli@ofigo.cz.

Tak zase za dva týdny v úterý!

Roman Sokola

Share this post

#007 💡 Jaké jsou znaky dobrého advokáta a proč se vyplatí?

newsletter.ofigo.cz
Comments
TopNew

No posts

Ready for more?

© 2023 Ofigo, s.r.o.
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start WritingGet the app
Substack is the home for great writing