Ofigo newsletter

Share this post

#005 💡 Proč se nevyplatí kupovat hotovou firmu?

newsletter.ofigo.cz

#005 💡 Proč se nevyplatí kupovat hotovou firmu?

Tipy z praxe, které ve svém podnikání oceníte.

Jan 17, 2022
Share this post

#005 💡 Proč se nevyplatí kupovat hotovou firmu?

newsletter.ofigo.cz

Taky vás někdy zaujaly ty lákavé nabídky?

Koupit už hotovou firmu (tzv. ready-made) vypadá jako dobrý nápad. Výhodná cena, zpravidla nižší, než za vybudování zcela nové společnosti, a co teprve ten ušetřený čas. Jenže to není tak úplně pravda. 

Dáme vám 4 důvody z praxe, proč byste si na takovou nabídku měli dát pozor:

  • Férovost jen na papíře: U seriózních nabídek na koupi hotových firem sice zpravidla dostanete potvrzení, že společnost nevyvíjela žádnou nekalou činnost, 100% jistotu ale nemáte nikdy. Zažili jsme případ, kdy společnost, která se specializovala na prodej ready-made firem, u každé prodané firmy udělala jednu malou „chybu“. Vystavila na její jméno několik bianco směnek, které si ponechali. Riziko při převzetí takové firmy je jasné. 

  • Důvěra klientů: Prověřujete si své obchodní partnery? 99 % podnikatelů odpoví ano. Z toho vyplývá, že i vás si budou prověřovat. První kroky povedou do obchodního rejstříku a tam to bude vypadat třeba takto – změny jména, převody podílů, nepřehledné transakce. To nevzbuzuje příliš důvěry, že?

  • Maléry pana účetního: V případě převzetí ready-made firmy máte nulový přehled o její účetní historii. Kupujete společnost několik měsíců po jejím založení a netušíte, co se v ní za tu dobu dělo.

  • Advokát se zapotí: Nebudete mít kontrolu ani nad uzavřenými smlouvami. A nemusí jít pouze o nejasnosti způsobené předchozí činností, ale podvedeni můžete být i zprostředkovatelskou firmou.

Založení nové, vlastní společnosti je proto rozhodně chytřejší a bezpečnější volba. V Ofigo vám s tím rádi pomůžeme.

Další praktické tipy najdete v naší knize Jak založit vlastní firmu.

Byznys našich klientů: Vratné obaly Ondřeje Širočky

Ondřej Širočka vytvořil REkrabičku — vratný obal pro udržitelnější balení jídel, který si mohou zákazníci restaurací odnést s sebou. Jeho cílem je omezení zbytečných odpadů a tedy šetření přírody. V našem rozhovoru Ondra přibližuje začátky i ambice projektu, který by chtěl postupně rozšířit do tisíců podniků po celém Česku.

„Když jsme šli před rokem do ostrého provozu, měli jsme 20 partnerských podniků, dnes jich máme o 300 víc. Posouváme se i ve službách, které nabízíme a v tom, jak náš produkt vypadá a jak se vyvíjí.“

CELÝ ROZHOVOR

Jak se starat o zákazníky, aby se k vám vraceli

Na blogu projektového nástroje Freelo vyšel praktický článek o tom, jak se starat o zákazníky tak, aby se k vám dlouhodobě a rádi vraceli. 

Co byste si měli odnést?

  • Nákupem vztah mezi vámi a zákazníkem zdaleka nemusí končit – je to první krok, který může vést k oboustranně prospěšnému dlouhodobému vztahu.

  • Přístup je důležitější než dokonalý produkt – opírejte se o 4 pilíře (OREL) a pomáhejte zákazníkům: Odborně / Rychle / Empaticky / Lidsky.

  • Problémy zákazníků jsou převlečená příležitost – získejte informace o problému z první ruky, poděkujte a opravte problém, aby se neopakoval.

  • Mějte definovaný styl a pravidla komunikace – ty dodržujte napříč kanály.

  • Buďte o krok napřed – myslete na možné navazující dotazy a problémy plynoucí z aktuální situace.

V článku mimochodem najdete i checklist pro zákaznickou péči ke stažení.


Chcete sdílet své tipy nebo reakce k našemu newsletteru? Dejte mi vědět. V komentáři nebo přímo na pisterediteli@ofigo.cz.

Tak zase za dva týdny v úterý!

Roman Sokola

Share this post

#005 💡 Proč se nevyplatí kupovat hotovou firmu?

newsletter.ofigo.cz
Comments
TopNew

No posts

Ready for more?

© 2023 Ofigo, s.r.o.
Privacy ∙ Terms ∙ Collection notice
Start WritingGet the app
Substack is the home for great writing