Taky vás někdy zaujaly ty lákavé nabídky?
Koupit už hotovou firmu (tzv. ready-made) vypadá jako dobrý nápad. Výhodná cena, zpravidla nižší, než za vybudování zcela nové společnosti, a co teprve ten ušetřený čas. Jenže to není tak úplně pravda.
Dáme vám 4 důvody z praxe, proč byste si na takovou nabídku měli dát pozor:
Férovost jen na papíře: U seriózních nabídek na koupi hotových firem sice zpravidla dostanete potvrzení, že společnost nevyvíjela žádnou nekalou činnost, 100% jistotu ale nemáte nikdy. Zažili jsme případ, kdy společnost, která se specializovala na prodej ready-made firem, u každé prodané firmy udělala jednu malou „chybu“. Vystavila na její jméno několik bianco směnek, které si ponechali. Riziko při převzetí takové firmy je jasné.
Důvěra klientů: Prověřujete si své obchodní partnery? 99 % podnikatelů odpoví ano. Z toho vyplývá, že i vás si budou prověřovat. První kroky povedou do obchodního rejstříku a tam to bude vypadat třeba takto – změny jména, převody podílů, nepřehledné transakce. To nevzbuzuje příliš důvěry, že?
Maléry pana účetního: V případě převzetí ready-made firmy máte nulový přehled o její účetní historii. Kupujete společnost několik měsíců po jejím založení a netušíte, co se v ní za tu dobu dělo.
Advokát se zapotí: Nebudete mít kontrolu ani nad uzavřenými smlouvami. A nemusí jít pouze o nejasnosti způsobené předchozí činností, ale podvedeni můžete být i zprostředkovatelskou firmou.
Založení nové, vlastní společnosti je proto rozhodně chytřejší a bezpečnější volba. V Ofigo vám s tím rádi pomůžeme.
Další praktické tipy najdete v naší knize Jak založit vlastní firmu.
Byznys našich klientů: Vratné obaly Ondřeje Širočky
Ondřej Širočka vytvořil REkrabičku — vratný obal pro udržitelnější balení jídel, který si mohou zákazníci restaurací odnést s sebou. Jeho cílem je omezení zbytečných odpadů a tedy šetření přírody. V našem rozhovoru Ondra přibližuje začátky i ambice projektu, který by chtěl postupně rozšířit do tisíců podniků po celém Česku.
„Když jsme šli před rokem do ostrého provozu, měli jsme 20 partnerských podniků, dnes jich máme o 300 víc. Posouváme se i ve službách, které nabízíme a v tom, jak náš produkt vypadá a jak se vyvíjí.“
Jak se starat o zákazníky, aby se k vám vraceli
Na blogu projektového nástroje Freelo vyšel praktický článek o tom, jak se starat o zákazníky tak, aby se k vám dlouhodobě a rádi vraceli.
Co byste si měli odnést?
Nákupem vztah mezi vámi a zákazníkem zdaleka nemusí končit – je to první krok, který může vést k oboustranně prospěšnému dlouhodobému vztahu.
Přístup je důležitější než dokonalý produkt – opírejte se o 4 pilíře (OREL) a pomáhejte zákazníkům: Odborně / Rychle / Empaticky / Lidsky.
Problémy zákazníků jsou převlečená příležitost – získejte informace o problému z první ruky, poděkujte a opravte problém, aby se neopakoval.
Mějte definovaný styl a pravidla komunikace – ty dodržujte napříč kanály.
Buďte o krok napřed – myslete na možné navazující dotazy a problémy plynoucí z aktuální situace.
V článku mimochodem najdete i checklist pro zákaznickou péči ke stažení.
Chcete sdílet své tipy nebo reakce k našemu newsletteru? Dejte mi vědět. V komentáři nebo přímo na pisterediteli@ofigo.cz.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola