Vybrat si do podnikání ty správné lidi je základ
A zvlášť v případě jednatele. Takový člověk má totiž zodpovědnost za hospodaření společnosti a zastupuje ji navenek, uzavírá smlouvy, předkládá společníkům (majitelům firmy) ke schválení účetní závěrku... Rozhodně toho není málo. Jednatel je ve zkratce ředitelem či manažerem společnosti – zpravidla tedy tím, kdo firmu řídí.
Stát se jím ale nemůže jen tak někdo. Splnit musí tři základní podmínky:
Čistý trestní rejstřík. Bezúhonnost je základní předpoklad, zejména v ekonomické činnosti. Potenciální jednatel společnosti nesmí mít záznam především u činnosti, kterou chce provádět.
Insolvence. Jednatelem nesmí být osoba, na jejíž majetek nebo majetek společnosti, ve které působí nebo působila na stejné pozici v posledních třech letech, bylo vedeno insolvenční řízení.
Čestné prohlášení. Osoba jednatele musí být samozřejmě plně svéprávná a všechny výše uvedené a případné další skutečnosti musí být ochotna stvrdit v čestném prohlášení s notářsky ověřeným podpisem.
Dejte si na výběru jednatele obzvlášť záležet. A kdybyste ho náhodou potřebovali změnit, dejte nám vědět. Změny ve společnosti v Ofigo spolehlivě vyřídíme za vás.
Další praktické tipy najdete na našem blogu www.ofigo.cz/blog.
Byznys našich klientů: Fermentace s Michalem a Františkem
Michal Ďuriník a František Špás v Česku začali vyrábět fermentovaný čaj zvaný kombucha. Na úplném počátku podnikání vařili nápoj doma v kuchyni a postupně se přesunuli do vlastní provozovny. Svou firmu Loklok přitom založili snad v nejméně vhodnou dobu, během nástupu covidu, kdy nastala první vlna zákazů a omezení. A jak říkají v rozhovoru, nešlo o jediné překážky, se kterými se setkali: „Přišli jsme třeba na to, že v našich prostorách musíme mít 7 umyvadel, abychom mohli fungovat podle norem.“
5 důvodů, proč se váš produkt neprodává
Známá česká marketérka Magdalena Čevelová v jednom ze starších článků shrnula nejčastější důvody z praxe, které pravděpodobně stojí za tím, že váš produkt nejde na odbyt.
Jaké jsou?
Produkt se nepotkává s potřebou
Cílíte na nesprávné zákazníky
Vaše texty nejsou srozumitelné
Nemáte dostatečnou důvěru
Neví o vás dost lidí
U každého bodu v zápětí uvádí i to, jak proti jednotlivým problémům postupovat — např. definováním ideálního zákazníka, poznáním toho, co lidé ve spojitosti s danou potřebou řeší, nebo zapojením konceptu Pyramida produktů.
Chcete sdílet své tipy nebo reakce k našemu newsletteru? Dejte mi vědět. V komentáři nebo přímo na pisterediteli@ofigo.cz.
Tak zase za dva týdny v úterý!
Roman Sokola